A vegyszermentes élet első lépései

A héten végre megérkezett a vegyszermentes mosáshoz szükséges csomagom, úgyhogy nekiállhatok tesztelni a mosódiót, a mosószódát és a fehérítősót. Ugyanattól a cégtől rendeltem, akiktől a szappanjaimat és vajaimat. Imádom a Mannaszappant. :) 

Szerdán meg is ejtettem az első mosószódás, fehérítős mosásomat, fehér ruhák voltak a tesztalanyok. Öblítőnek ecet és víz 1:1 arányú keverékét használtam megbolondítva 100%-os tisztaságú citrom illóolajjal. 
Úgy örültem mint egy kisgyerek az új játékának, majdnem leültem a mosógép elé nézni ahogy a gép most. Végül nem tettem, hanem csak 10 percenként kijárkáltam megnézni mi a helyzet. 

Persze mielőtt belefogtam a dologba és megvásároltam az összetevőket egyeztettem a párommal, mégis én mosom az ő ruháit is, van némi beleszólása hogy mivel. Nem volt kifogása. :)

Nagyon örültem, hogy nem szennyezem a környezetem, és a ruháinknak is nagyon finom citrom illata lett. Egyetlen egy hiba csúszott a gépezetbe. A puha bolyhos zoknimból nem jött ki teljesen a zöldbabfőzelék folt (ne kérdezzétek hogy került oda...). Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nagyon óvatosan adagoltam mind a szódát mind a fehérítősót, utóbbiból legközelebb többet teszek mint 1 evőkanál. A zoknimat leszámítva minden szép tiszta lett, mondjuk a ruhákon leginkább a napi szennyeződés az, ami rajta van, nem extrán koszos minden. Még a mosódió teszt hátra van a hétvégén, ágyneműt fogok mosni. 

Ami az új étrend mellett a bőrömön sokat segített, azok a természetes szappanok és vajak. A Mannaszappanra szintén a környezetem által találtam rá, emlegették már páran és facebookon is láttam megosztva ismerősök által. Egy életem egy halálom én bizony kipróbálom. :) Amikor megérkezett az első csomag december elején, még óvatosan de annál lelkesebben méregettem a szappanokat és szoktattam magam az illatokhoz. Teljesen más, mint a szintetikus vackok, amiket eddig használtam, viszont kellemes volt. A sampont és a tusfürdőt illetve a parfümömet még tartogattam, viszont a mindenféle krémeknek, testápolóknak befellegzett, azonnal távoztak a fürdőszobából. A második csomag érkezésekor repült a tusfürdő és a sampon is, amit tulajdonképpen nem is használtam azóta sem, amióta ráálltam a mannákra. A parfümömtől nehéz szívvel váltam meg, nagyon szerettem az illatát. Nem használtam már, de ragaszkodtam hozzá. Annyira hozzászoktam, hogy nem is tudtam mi lesz velem, pedig már ott figyelt a frissen kidobozolt mannás virágvizem. 

A páromat is kezdem megfertőzni a Manna-őrülettel, neki is nagyon tetszenek a vajak amiket vettem illetve kaptam ajándékba. Múltkor már megemlítette, hogy ha elfogynak a most használt piperéi, akkor ő is áttér ezekre. Legalábbis ami a tusfürdőt, sampont és a borotválkozáshoz szükséges dolgokat illeti. Én csak örülök neki.

A leghasznosabb számomra a hajra való szappanon túl a levendulás teafaolajos sheavaj. Bőrápolónak is tökéletes, de én inkább aromaterápiás hatása végett használom. Szépen bekenem vele az arcom ahogy kell, és olyan jól alszom tőle hogy az se érdekelne ha kiütést kapnék. :) Nem kapok egyébként, a bőrömmel is jót tesz. 
Ezt a vajat a műtéti sebem környékére is kentem, főleg a karomra és a lapockámra, mert nagyon sokáig olyan érzés volt azokon a helyeken, mintha leégtem volna, fájt az is ha a ruha hozzáért. Gondolom ahogy matattak bennem egy csomó idegszál megsérült. Nagyon jó hatással volt a bőrömre, már másnapra javult egy picit. A levendulaolaj nyugtató, enyhíti az izomfájdalmakat, jó gyulladásra, viszketésre, gyulladt sebek kezelésére, égési sérülésekre. A teafaolaj fertőtlenítő és antiszeptikus és szintén rengeteg dologra jó, pattanások kezelésére mindkettő nagyon jó. 

Párommal egyik este levendulás füstölőt gyújtottunk a szobánkban és nagyon békésen és mélyen aludtunk tőle. Nagyon sokat segít, ha ki tudom aludni magam, nagyon fontos a minőségi pihenés. Nekem főleg, imádok aludni és nagyon nyűgös sündisznó vagyok ha nem alszom eleget, szóval ez mindenképpen hasznos holmi.

Nekem lassan tényleg minden tusolás, fürdés egy wellness-el ér fel, viszont mikor bementem az egyik drogériába körülnézni rájöttem, hogy nincs is ott semmi érdekes számomra.

Még lecserélésre vár pár dolog: fogkrém, wc illatosító, folyékony szappan. Párom pedig azt használ, ami jól esik, én nem erőszakoskodom semmiben. Nagy mázlim van vele azért. :)