Kemoterápia 3. kör

Szóval ismét kemoterápia. 2 évvel ezelőtt nagyon féltem a kemótól és nem is akartam. Most önként jelentkeztem érte. Van az az állapot, mikor már olyan szarul vagy, hogy mindegy mit, csak adjanak valamit. 
Ez a negyedik fajta kombináció, amit kapok, viszont a 2 fajta kemó közül az egyik taxán, így félig-meddig már tudtam, mire számíthatok. 

Milyen mellékhatásaim vannak most: 

- undorító íz a számban: ez a legrosszabb, nem lehet semmit kezdeni vele és tényleg borzasztó ez az íz
- száraz nyálkahártyák: főleg az orromban, 1 hónapig volt sebes és minden orrfújásnál vérzett, mostanra sikerült normalizálni a dolgot
- szájpenész
- émelygés 
- nyomó érzés a gyomorszájamnál
- gyengeség
- alacsony fehérvérsejtszám
- alacsony vörösvérsejtszám
- alacsony vérlemezkeszám: emiatt vérzett az orrom és tele voltam/vagyok véraláfutásokkal
- hajhullás: igen, ismét kopasz vagyok és most másodszorra nem is viselt meg igazán

Kapok szurit a fehérvérsejtek és a vörösvérsejtek növelésére. Előbbiből sokat és jó kis csontfájdalmakat tud csinálni. 

Mit kaptam cserébe? Nem köhögök, egyáltalán, semennyit, ennek köszönhetően nem is hányok (a kemótól sem). Elmúltak azok az iszonyú fájdalmak, amire állandóan Flectort kellett szednem, 1 hónapja érintetlen a gyógyszeres dobozom. 

8 hét telt el azóta, hogy elkezdtük. Nem mondom, hogy jól bírom, mert nagyon ki tud ütni, kezelés után 2 napig biztos, hogy napi 16 órát alvással töltök. 2-szer kellett eddig halasztani, de azt egymás után, mert a vérképem annyira megadta magát. Viszont ennek köszönhetően volt egy nagyon jó kis húsvétom, mert pont előtte 2 hétig nem kaptam kezelést, így tudtam intézni a dolgaimat és igazi terülj-terülj asztalkámat is tudtam varázsolni az ünnepre. Ezt tojta nekem a nyuszi. 

Tudtam intézni a dolgaimat... milyen nagy szó ez. December óta már a létezés is fájt. Most 2 hónap alatt ezzel a kezeléssel eljutottunk odáig, hogy ha épp nem szenvedek a mellékhatásoktól van 1-2 napom, amikor jól vagyok. Most ezek azok a napok, amikor behozom azt az időszakot, mikor semmit nem tudtam itthon csinálni. El sem tudtam képzelni, hogy egyszer annak fogok felhőtlenül örülni, hogy üresre mostam a szennyeskosarat. :) Végre a kutyánkkal is ki tudtam mozdulni, amitől ő szuperboldog volt. Én nemkülönben.

Megéri? Naná, hogy megéri! Már azért a heti 2 önfeledt napért is. 
Hétfőn megyek az első kontroll CT-mre, már nagyon kíváncsi vagyok, mi történt/történik odabenn. :)